مقالات

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

در این مقاله به شما کمک می کنیم که با تفاوت های هارد اکسترنال و اینترنال آشنا شوید، تا زمانی که نیاز به ارتقا حافظه سیستم خود و یا فضایی برای ذخیره سازی عکس ها و فایل های شخصی خود پیدا کردین، با هارد های اکسترنال و اینترنال آشنا باشید و تفاوت های این دو هارد را بدانید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

بررسی تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

برای انتخاب بهتر فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات، نیاز است تا ابتدا با هارد اکسترنال و اینترنال و کارایی آنها آشنا باشید، تا بتوانید انتخاب بهتر و کاربردی تری داشته باشید.

این دو هارد کاملا شبیه به هم هستند، اما اگر تنها به اسم این دو هارد دقت کنیم، به تفاوت میان این دو هارد پی می بریم. هارد اکسترنال در بیرون از سیستم قرار دارد و توسط کابل به سیستم شما متصل می شود، اما هارد اینترنال در داخل کیس و یا قاب لپ تاپ قرار می گیرد. تفاوت دیگر این دو هارد در این است که هارد اکسترنال قابل حمل است.

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال در ظرفیت

ظرفیت هارد ها را نمی توان به طور دقیق بررسی کرد، زیرا ظرفیت هارد بستگی به نیاز شما دارد، اما هارد های اینترنال از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، و امکان دارد در سال های جاری این هارد ها با ظرفیت بالا تری نیز عرضه شوند. اما در کل این دو هارد از نظر ظرفیت تفاوت آنچنان قابل توجهی ندارند.

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال در سرعت انتقال اطلاعات

اگر بخواهیم سرعت انتقال اطلاعات این دو هارد را بررسی کنیم، اول باید بگوئیم که این دو هارد از نظرسخت افزاری هردو HDD هستند. اما سرعت انتقال اطلاعات در هارد اکسترنال کمتر از اینترنال است. زیرا هارد اکسترنال به وسیله کابل اطلاعات را انتقال می دهد. به طور کلی انتقال اطلاعات از طریق کابل سرعت را کاهش می دهد، اما هارد اینترنال به طور مستقیم با مادربرد در ارتباط است. به همین خاطر از سرعت بیشتری بهره مند است.

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال در محل قرارگیری

یکی از تفاوت های اصلی هارد اکسترنال و اینترنال محل قرار گیری این دو هارد است. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، هارد اکسترنال قابل حمل است، و از طریق سیم و یا کابل مخصوص به سیستم متصل می شود اما هاد اینترنال داخل قاب سیستم و یا کیس قرار می گیرد، و رابطه مستقیم با مادربرد دارد.

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال در امنیت

یکی از نکات مهم و قابل توجهی که همه کاربران به آن اهمیت زیادی میدهند، امنیت هارد است. هارد اکسترنال از امنیت بالاتری برخوردار است زیرا قابل حمل است و حتی اگر کاربر دیگری به سیستم شما دسترسی پیدا کند نمی تواند از محتوا و مطالب شخصی شما مطلع شود. و یکی از دلایلی که هارد اکسترنال را از هارد اینترنال از نظر امنیت قوی تر می کند، این است که هارد اکسترنال در معرض خطر ویروس های نرم افزاری قرار ندارد

مقایسه مزایای هارد اکسترنال و اینترنال

اولین نکته مثبت هارد اینترنال اتصال ثابت آن است، و شما دیگر نگران در دسترس نبودن فایل ها و اطلاعات خود نخواهید بود. نکته مثبت دیگر هارد اینترنال، قدرت و ظرفیت بالایی است که در زمینه ذخیره سازی دارد. مهم ترین مزیت هارد اینترنال، قابل ارتقا بودن این هارد است. به این صورت که شما زمانی که متوجه شدین این هارد پاسخ گوی نیاز شما نیست می توانید آن را ارتقا دهید.

و اما اولین مزیت هارد اکسترنال، قابل حمل بودن این هارد است. زیرا شما می توانید، به راحتی این هارد را با خود به هر مکانی ببرید. این هارد علاوه بر قابل حمل بودن، وزن سبکی نیز دارد و اصلی ترین مزیت هارد اکسترنال امنیت بالای این هارد است، و از آن جایی که داده های شما همیشه در دستتان قرار دارد، مطمعن هستید که همیشه امن خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید